gömmor


foto: jag

Mormor och morfar har helt fantastiska gömmor. Dem är såna som har sparat på sig saker och inte köpt något nytt. Det finns garderober, ett föråd och en vind helt full med fina saker. Jag blir helt till mig och skulle kunna gräva bland hyllorna i evigheter bara för att få hitta något udda och fint som jag kan bli förundrad över att de har gömt i något avlägset rum. Ibland har jag turen att få med mig något hem men den här gången ska jag bara drömma om de vackra sakerna, det är nästan bättre så, att veta att de finns där, gömda och trygga. Jag är alltså tillbaka hemma igen och ska spendera dagen med pyjamasbyxor och te, vädret tillåter inget annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0